Kategórie      

Reklamačný poriadok JB TECHNOLOGY COMPANY s.r.o

Úvod Reklamačný poriadok JB TECHNOLOGY COMPANY s.r.o

Reklamačný poriadok JB TECHNOLOGY COMPANY s.r.o

 

 

 

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

1.1. reklamačný poriadok stanovuje podmienky pre reklamáciu tovaru zakúpeného v internetovom obchode www.jbelektro.sk prevádzkovaného Obchodné meno : JB TECHNOLOGY COMPANY s.r.o , KELLEROVA 890/1,08501 Bardejov , prevádzka ŠTEFÁNIKOVA 785/90,08501 Bardejov, zapísaná v obchodnom registri okresného súdu Prešov , oddiel: Sro, vložka c.38146/P . (ďalej len predajca).

1.2. Týmto reklamačným poriadkom sa riadi predajca aj kupujúci.

1.3. Predávajúci môže kupujúcemu potvrdiť originálny záručný list výrobcu (pokiaľ je v balení výrobku).

1.4. Záručný list je vždy pri tovare, u ktorého je nutné evidovať výrobné číslo na uplatnenie reklamácie a je potrebné pri príjme do reklamačného konania. Pri tovare, kde nie je potrebná evidencia výrobného čísla, slúži na uplatnenie záruky daňový doklad, prípadne dodací list.

1.5. Na žiadosť spotrebiteľa je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to umožňuje povaha veci, postačuje namiesto záručného listu vydať kupujúcemu doklad o zakúpení veci obsahujúci údaje, ktoré musí obsahovať záručný list. Záručný list musí obsahovať meno a priezvisko, názov alebo obchodnú firmu predávajúceho, IČO, sídlo, ak ide o právnickú osobu, alebo bydlisko, ak ide o fyzickú osobu. Pokiaľ je poskytovaná dlhšia ako zákonná záruka, predávajúci určí podmienky a rozsah predĺženia záruky v záručnom liste.

 

2. ROZPOR S KÚPNOU ZMLUVOU

2.1. V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len rozpor s kúpnou zmluvou), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou; ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak. Ustanovenie sa nevzťahuje na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom (nie spotrebiteľ). Bližšie viď. Obchodné podmienky.

 

 

 

3. ZÁRUČNÉ PODMIENKY

3.1. Dĺžka záručnej doby je uvedená pri každom tovare v záručnom liste. Ak nie je uvedená, je záručná doba 24 mesiacov podľa zákona. Uvedené záručné doby sú určené pre spotrebiteľov, pre nie spotrebiteľov môžu byť záručné doby rozdielne.

3.2. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

3.3. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v reklamačnom konaní. Platí pre spotrebiteľov. Pre kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, sa záručná doba nepredlžuje.

3.4. Informácie o technických parametroch sa riadia výhradne originálnymi popismi a dispozíciami výrobcu a nie sú dôvodom k príjmu do reklamačného konania.

3.5. Pre záručnú opravu je potrebný reklamovaný výrobok, riadne vyplnený záručný list, daňový doklad alebo iný doklad preukazujúci nákup danej veci v našom obchode a dostatočnú identifikáciu veci.

3.6. Záruka sa vzťahuje na vady, nevzťahuje sa na životnosť či opotrebenie v dôsledku používania.

3.7. Ak dôjde u výrobku k výmene za nový, nesčítajú sa opakované závady u starého a nového výrobku.

3.8. Software update (pokiaľ vyložene neodstráni, neopraví uvedenú závadu) alebo závada nezistená nie sú medzi opakované závady započítané. Software update je považovaný iba za technické zdokonalenie výrobku nie za vadu.

3.9. Pri neuznanej reklamácii sa nepredlžuje doba záruky o dobu strávenú v reklamačnom konaní.

 

 

4. REKLAMAČNÉ PODMIENKY

4.1. Reklamáciu vybavuje predajca.

4.2. So záručnou opravou sa môže kupujúci obrátiť aj na autorizované servisné centrum danej značky. Predávajúci, ale v tomto prípade nenesie zodpovednosť za vybavenie záručnej opravy.

4.3. Reklamácia je považovaná za vybavenú dňom, kedy má kupujúci možnosť ju prevziať. Predávajúci je viazaný voľbou zákonnej možnosti vybavenia reklamácie, ktorú kupujúci zvolí pri jej uplatnení.

4.4. Ak požaduje zákazník odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 5.6 a 5.8 je nutné toto oznámiť už pri uplatnení reklamácie. Ak je nárok oprávnený, predajca vykoná iba posúdenie závady , posledná závada sa už neopravuje. Ak dôjde k oprave poslednej závady, zákazník tým súhlasí s riešením reklamácie formou opravy.

4.5. Ak nie je predajcom dodržaná doba reklamácie podľa bodu 6.2, oznámi túto skutočnosť zákazník predajcovi pred prevzatím reklamácie, reklamáciu si už nepreberie, vykoná prípadne iba dokompletáciu balenia a ďalej môže už zákazník požadovať riešenie tejto reklamácie, akoby išlo o vadu neodstrániteľnú.

4.6. Ak nie je predajcom dodržaná doba reklamácie podľa bodu 6.2, ale reklamácia je vybavená opravou po tejto dobe, má zákazník možnosť postupu podľa bodu 4.5 alebo môže s opravou a predĺžením doby reklamácie súhlasiť. Súhlas s riešením reklamácie formou opravy a s predĺžením doby reklamácie udelí tým, že si reklamáciu prevezme z reklamačného konania aj napriek tomu, že je o skutočnosti prekročenia doby reklamácie z bodu 6.2 oboznámený (stačia informácie z riadneho reklamačného protokolu predajcu).

 

 

4.7. Reklamácie musia byť doložené riadne vyplnenými reklamačnými protokolmi (servisného strediska, predajcu a pod.) v originálnom vyhotovení a musí z nich byť viditeľná závada (jej jasné znenie), servisný zásah a doba reklamácie.

4.8. Vrátenie kúpnej ceny sa rieši formou opravného daňového dokladu bankovým prevodom. Vrátenie finančného plnenia je možné až po obdržaní originálneho potvrdenia prevzatia opravného daňového dokladu. Vrátená čiastka bude poukázaná v dobe splatnosti na účet kupujúceho, najneskôr však do 30-tich dní od obdržania originálneho potvrdenia prevzatia opravného daňového dokladu.

 

 

5. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÚCEHO

5.1. Kupujúcemu je doporučený tovar dodaný predajcom prezrieť bezodkladne po prevzatí a bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o závadách. Predíde tak neskorším komplikáciám s prípadnou reklamáciou vady veci, ktorá vznikla pri jej preprave. Podpisom prepravného listu kupujúci potvrdzuje vonkajšiu nepoškodenosť zásielky pri dodaní. Vonkajšia nepoškodenosť zásielky pri dodaní je predpokladom nepoškodenia veci pri preprave.

5.2. Ak zistí v priebehu záručnej doby kupujúci na tovar vadu, oznámi bezodkladne skutočnosť reklamačnému oddeleniu predajcu a to buď emailom, formulárom, písomne na adresu predajcu, osobne alebo telefonicky.

5.3. Pri prevzatí tovaru vykonať kontrolu sériových čísel tovaru a sériových čísel v záručnom liste prípadne v dodacom liste. Táto povinnosť sa týka iba kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom. Spotrebiteľovi je odporúčaná, môže tak predísť neskorším komplikáciám pri prípadnej reklamácii.

5.4. Zachovať kompletnosť tovaru. Tzn. nestratiť dokumentáciu či ďalšie doplnkové komodity, ktoré boli obsiahnuté v originálnom balení dodanom predávajúcim (platí najmä v prípade vrátenia tovaru spotrebiteľom v 14-dňovej lehote, pre ostatné prípady sa odporúča).

5.5. Pokiaľ kupujúci, spotrebiteľ, nedostane informáciu o vybavení reklamácie skôr, ako uplynie doba reklamácie podľa bodu 6.2, môže si reklamáciu ako vybavenú vyzdvihnúť 30 deň od uplatnenia, pokiaľ sa obe strany nedohodnú na dlhšej lehote. Ustanovenie sa nevzťahuje na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom (nie spotrebiteľ). Bližšie viď. Obchodné podmienky.

5.6. Po opakovanej záručnej vade vzniká kupujúcemu, spotrebiteľovi, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo na výmenu za nový bezchybný tovar. Kupujúcemu, nie spotrebiteľovi, toto právo nevzniká.

 

 

5.7. Ak sa jedná o neodstrániteľnú vadu, vzniká kupujúcemu, spotrebiteľovi, právo na primeranú zľavu z ceny veci, na odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo na výmenu za nový bezchybný tovar. Kupujúci, nie spotrebiteľ, má nárok iba na výmenu za bezchybný tovar, rovnakého alebo iného typu.

5.8. Za opakovaný výskyt vád (viacnásobnú vadu) sa podľa judikatúry považujú tri rovnaké alebo štyri akékoľvek uznané vady.

5.9. V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ právo na náhradu dopravného v nutnej výške (náklady je nutné riadne doložiť a predajca ich po dohode vyplatí spätne). V prípade neoprávnenej reklamácie nemá spotrebiteľ nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a súčasne ani predajca nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jeho strane (pokiaľ sa zo strany spotrebiteľa nejednalo napr. o opakovanú bezdôvodnú reklamáciu, u ktorej sa už dá dovozovať , že išlo z jeho strany o zneužitie práv). Ustanovenie sa vzťahuje pre spotrebiteľov. Kupujúci, nie spotrebiteľ, hradí svoje náklady a náklady predajcu spojené s reklamáciou vždy av plnej výške.

5.10. Podľa §53, odst.7 a §54 Občianskeho zákonníka má spotrebiteľ právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy do doby 14tich dní od doručenia tovaru. Tovar na ktorý chcete uplatniť spomínané právo by mal byť v pôvodnom nepoškodenom obale, nemal by niesť známky použitia alebo poškodenia a mal by byť kompletný (tzn. príslušenstvo, záručný list, návod atď). Ustanovenie sa nevzťahuje na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom (nie spotrebiteľ). Bližšie viď. Obchodné podmienky.

5.11. Kupujúci je povinný vyzdvihnúť si reklamovanú vec najneskôr do 30 dní od uplynutia doby reklamácie. Ak tak neurobí, môže predajca účtovať poplatok za uskladnenie, a to vo výške 1,50 € / deň , 

 

 

6. PRÁVA A POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO

6.1. Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady.

6.2. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30-tich dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa nedohodne predávajúci so spotrebiteľom inak. Doba odstránenia vady je určená pre spotrebiteľov. Pre kupujúceho, nie spotrebiteľa, nie je dĺžka vybavenia reklamácie pevne stanovená (jedná sa o nevyhnutne dlhú dobu) maximálne však 3 mesiace.

6.3. Dobou reklamácie sa rozumie doba od prijatia tovaru na reklamáciu až do doby, kedy kupujúci po vybavení reklamácie mal možnosť vec prevziať.

6.4. Predávajúci informuje kupujúceho, spotrebiteľa, o vybavení reklamácie akýmkoľvek komunikačným kanálom, napríklad emailom, telefonicky, SMS, ústne, písomne a pod.

6.5. Ak si kupujúci nevyzdvihne vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, keď bol povinný ju vyzdvihnúť, má predávajúci právo vec predať. Ak je predávajúcemu známa adresa kupujúceho a ak ide o vec väčšej hodnoty (podľa nar. Vlády 258/1995 Zb. hodnota nad 1000 € ), je predávajúci povinný o zamýšľanom predaji kupujúceho vopred upovedomiť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu (15 dní) na vyzdvihnutie veci.

6.5.1. Ak dôjde k predaju nevyzdvihnutej veci, vyplatí predávajúci kupujúcemu výťažok predaja po odpočítaní poplatku za uskladnenie a nákladov predaja. Právo na výťažok predaja musí kupujúci uplatniť u predávajúceho.

 

 

7. NEMOŽNOSŤ UPLATNENIA ZÁRUKY

7.1. Ak u reklamovaného tovaru vypršala dňom prevzatia na reklamáciu záručná doba.

7.2. Používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi bežnému prostrediu, pre ktoré je vec určená.

7.3. Neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.

7.4. Tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami.

7.5. Zapojením do elektrickej siete nezodpovedajúcej príslušnej norme STN.

7.6. Tovar bol poškodený živlami.

7.7. Mechanickým poškodením výrobku tj. ulomením, pádom, vlhkosťou a pod.

 

8. ZÁVER

8.1. Vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadi podľa platných zákonov, noriem a predpisov.

8.2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.

8.3. Reklamácia je evidovaná číslom.

8.4. Príjem reklamácie je potvrdzovaný emailom z adresy jb.eshop.bj@gmail.com  Na tento email tiež smerujte otázky týkajúce sa Vašej reklamácie.

8.5. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňa 5.Mája 2024 

Copyright 2024 - 2025 © www.jbelektro.sk